KAKO RAZGOVARATI S DISPEČEROM

Poziv na broj 194 može spasiti nečiji život. Pravilna komunikacija s dispečerom ubrzava dolazak tima i omogućuje vam da već telefonski tijekom samog poziva i do dolaska tima HMS počnete pomagati.

Svaki nepotreban ili lažan poziv onemogućuje dobivanje pomoći onome kome je uistinu prijeko potrebna!

Upute:

  Recite TOČNU LOKACIJU i opišite što se dogodilo

  Odgovarajte smireno na pitanja

  Slijedite upute (npr. kako pomoći dok tim ne stigne)

  Ne prekidajte poziv dok vam to nije rečeno


Preuzmi letak: Kako razgovarati s dispečerom

Koraci kad zoveš 194

HITNO JE? ZOVI 194!

1. Nazovi broj 194
Dispečer će se javiti odmah – ostani pribran.

2. Reci gdje se nalaziš
Točno navedi: adresu, orijentir, kat, boju vrata, naselje...

3. Objasni što se dogodilo
Je li osoba pri svijesti? Govori li? Krvari li? Je li došlo do nesreće?

4. Odgovaraj na pitanja dispečera
Nisu gubljenje vremena – već osiguranje brze pomoći.

5. Slijedi upute do dolaska tima
Možda ćeš morati položiti osobu, otvoriti dišne putove, započeti masažu srca...

6. Ne prekidaj poziv dok dispečer to ne kaže
Dispečer te može voditi dok ne stigne pomoć.

Tri stvari koje moraš znati kad zoveš 194

 1. LOKACIJA

Gdje se nalazite? Ulica, broj, kat, orijentir (dućan, most, kućni broj…).

 2. ŠTO SE DOGODILO

Je li prometna nesreća? Osoba je pala? Srušila se? Guši se?

 3. U KAKVOM JE STANJU OSOBA?

Je li pri svijesti / budna? Govori li? Reagira li na protresanje i pozivanje?


Odgovori na ova tri seta pitanja ključni su za spašavanje života.
vrh stranice