MPDJ je središnje ulazno mjesto za sve hitne medicinske pozive na brojeve 194 ili preko 112. Dostupan je 24 sata dnevno i koordinira rad timova hitne medicinske službe.
Naša uloga:
- Procjena hitnosti (prema HIPHP-u)
- Telefonske upute (reanimacija, gušenje stranim tijelom, krvarenja)
- Aktivacija najbližeg tima
- Koordinacija s CZ, 112, vatrogascima i policijom
Tko smo:
- Dispečeri - posebno educirani, motivirani i kompetentni djelatnici
- Disponent - koordiniranje timovima
- Voditelj MPDJ
- 3 nacionalna instruktora dispečerske edukacije
Tehnička opremljenost:
- 3 radna mjesta (1 disponent)
- 6 govornih kanala
- 1 radno mjesto sa 2 govorna kanala za potrebe izvanrednog događaja
- TETRA mreža
- Geolokacija pozivatelja
- Snimanje svih poziva (Dolaznih i odlaznih telefonskih linija, TETRA komunikacije)
- Integracija s CEZIH-om i e-Hitna sustavom
Više o radu MPDJ-a
Medicinska prijavno-dojavna jedinica (MPDJ) predstavlja središnje ulazno mjesto za sve hitne medicinske pozive na području djelovanja Zavoda za hitnu medicinu. Ključna je karika u sustavu hitne medicinske službe jer zaprimljeni poziv predstavlja početak intervencije i ima izravan utjecaj na brzinu i učinkovitost odgovora na hitnu situaciju.
U MPDJ se svakodnevno obrađuju svi hitni pozivi upućeni na broj 194, kao i pozivi zaprimljeni putem jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Ovisno o prirodi poziva i razini hitnosti, dispečerski tim u MPDJ-u donosi odluku o odgovarajućoj intervenciji, koordinira timove hitne medicinske službe i pruža telefonske upute za pružanje prve pomoći do dolaska tima na teren.
Stručnost i kompetencije djelatnika
U MPDJ rade posebno educirani, motivirani i visoko kompetentni djelatnici, uglavnom visoke stručne spreme, s iskustvom u hitnoj medicini. Djelatnici MPDJ-a posjeduju izvrsne komunikacijske vještine, sposobnost brzog donošenja odluka u stresnim situacijama te su osposobljeni za primjenu standardiziranih protokola zaprimanja poziva i vođenja komunikacije.
Uz stalna dodatna usavršavanja i edukacije, osoblje MPDJ-a ima razvijene organizacijske sposobnosti i sposobnost upravljanja složenim hitnim situacijama koje često zahtijevaju koordinaciju više službi (npr. policije, vatrogasaca, civilne zaštite i dr.).
Tehnička opremljenost i kapacitet
Medicinska prijavno-dojavna jedinica opremljena je s tri radna mjesta, od kojih je jedno radno mjesto disponenta odgovornog za komunikaciju s timovima na terenu putem digitalnog radio-komunikacijskog sustava (TETRA).
Centrala MPDJ-a raspolaže s šest govornih kanala, što omogućuje istovremeni prijam više hitnih poziva i osigurava dostupnost u vršnim opterećenjima. Također, omogućena je kontinuirana i dvosmjerna komunikacija s ostalim hitnim službama i dispečerskim centrima.
Sigurnost i praćenje komunikacije
Radi zaštite sigurnosti pacijenata i kvalitete usluge, sva komunikacija – kako dolaznih i odlaznih telefonskih poziva, tako i komunikacija putem TETRA sustava – snima se i trajno pohranjuje. Na taj se način osigurava transparentnost postupanja, mogućnost naknadne analize, edukacije i, po potrebi, pravne zaštite svih sudionika u sustavu.
Uloga MPDJ-a u sustavu hitne medicinske službe
MPDJ ne samo da koordinira timove na terenu, već i pruža stručne telefonske upute pozivateljima – primjerice, kod zastoja disanja, srčanog aresta, gušenja stranim tijelom, krvarenja ili drugih hitnih stanja, do dolaska tima HMS-a. Time MPDJ aktivno doprinosi povećanju šansi za preživljavanje i smanjenju posljedica kod hitnih stanja.
Osim svakodnevnih operativnih aktivnosti, MPDJ ima i važnu ulogu u postupcima u izvanrednim situacijama, katastrofama i velikim nesrećama, kada koordinacija više timova i resursa postaje presudna za spašavanje ljudskih života.
Koje tehnologije koristi MPDJ?
Tehnološka povezanost Medicinske prijavno-dojavne jedinice (MPDJ) omogućuje brz i učinkovit odgovor na hitna stanja. Sve tehnologije zajedno tvore integrirani sustav za spašavanje života.
CTI (Computer Telephony Integration) – Telefonska centrala
- Povezuje sve dolazne pozive s računalnim sustavom
- Omogućuje automatsko otvaranje poziva u e-Hitna sustavu
- Prikazuje broj, trajanje, redoslijed poziva
e-Hitna
- Glavni softver za obradu poziva
- Unos simptoma, odabir HIPHP kriterija, bilježenje uputa
- Aktivacija tima, praćenje i dokumentacija u stvarnom vremenu
GIS (Geografski informacijski sustav)
- Geolokacija pozivatelja putem broja i mobilne mreže
- Pregled karte i najbližih timova
- Optimizacija rute i procjena vremena dolaska
TETRA (Terrestrial Trunked Radio)
- Digitalni radio sustav za komunikaciju s timovima
- Osigurava stabilnu, sigurnu i prioritetnu komunikaciju
- Koristi se i kod prekida mobilne mreže (npr. masovna okupljanja)
CEZIH (Centralni zdravstveni informacijski sustav)
- Povezanost s podacima HZZO-a
- Prikaz dijela medicinske dokumentacije za hitne slučajeve
- Omogućuje bolju informiranost i donošenje odluka
Snimanje i arhiviranje komunikacije
- Svi dolazni i odlazni pozivi i radio-komunikacija se automatski snimaju
- Služe za edukaciju, analizu i pravnu zaštitu
- Čuvaju se sukladno važećim propisima
Sigurnosne mjere i zaštita podataka
- Pristup sustavima imaju samo ovlašteni djelatnici
- Prijenos podataka osiguran je enkripcijom