MEDICINSKA PRIJAVNO-DOJAVNA JEDINICA (MPDJ)

MPDJ je središnje ulazno mjesto za sve hitne medicinske pozive na brojeve 194 ili preko 112. Dostupan je 24 sata dnevno i koordinira rad timova hitne medicinske službe.

Naša uloga:

  • Procjena hitnosti (prema HIPHP-u)
  • Telefonske upute (reanimacija, gušenje stranim tijelom, krvarenja)
  • Aktivacija najbližeg tima
  • Koordinacija s CZ, 112, vatrogascima i policijom

Tko smo:

  • Dispečeri - posebno educirani, motivirani i kompetentni djelatnici
  • Disponent - koordiniranje timovima
  • Voditelj MPDJ
  • 3 nacionalna instruktora dispečerske edukacije

Tehnička opremljenost:

  • 3 radna mjesta (1 disponent)
  • 6 govornih kanala
  • 1 radno mjesto sa 2 govorna kanala za potrebe izvanrednog događaja
  • TETRA mreža
  • Geolokacija pozivatelja
  • Snimanje svih poziva (Dolaznih i odlaznih telefonskih linija, TETRA komunikacije)
  • Integracija s CEZIH-om i e-Hitna sustavom

Više o radu MPDJ-a

Medicinska prijavno-dojavna jedinica (MPDJ) predstavlja središnje ulazno mjesto za sve hitne medicinske pozive na području djelovanja Zavoda za hitnu medicinu. Ključna je karika u sustavu hitne medicinske službe jer zaprimljeni poziv predstavlja početak intervencije i ima izravan utjecaj na brzinu i učinkovitost odgovora na hitnu situaciju.

U MPDJ se svakodnevno obrađuju svi hitni pozivi upućeni na broj 194, kao i pozivi zaprimljeni putem jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Ovisno o prirodi poziva i razini hitnosti, dispečerski tim u MPDJ-u donosi odluku o odgovarajućoj intervenciji, koordinira timove hitne medicinske službe i pruža telefonske upute za pružanje prve pomoći do dolaska tima na teren.

Stručnost i kompetencije djelatnika

U MPDJ rade posebno educirani, motivirani i visoko kompetentni djelatnici, uglavnom visoke stručne spreme, s iskustvom u hitnoj medicini. Djelatnici MPDJ-a posjeduju izvrsne komunikacijske vještine, sposobnost brzog donošenja odluka u stresnim situacijama te su osposobljeni za primjenu standardiziranih protokola zaprimanja poziva i vođenja komunikacije.

Uz stalna dodatna usavršavanja i edukacije, osoblje MPDJ-a ima razvijene organizacijske sposobnosti i sposobnost upravljanja složenim hitnim situacijama koje često zahtijevaju koordinaciju više službi (npr. policije, vatrogasaca, civilne zaštite i dr.).

Tehnička opremljenost i kapacitet

Medicinska prijavno-dojavna jedinica opremljena je s tri radna mjesta, od kojih je jedno radno mjesto disponenta odgovornog za komunikaciju s timovima na terenu putem digitalnog radio-komunikacijskog sustava (TETRA).

Centrala MPDJ-a raspolaže s šest govornih kanala, što omogućuje istovremeni prijam više hitnih poziva i osigurava dostupnost u vršnim opterećenjima. Također, omogućena je kontinuirana i dvosmjerna komunikacija s ostalim hitnim službama i dispečerskim centrima.

Sigurnost i praćenje komunikacije

Radi zaštite sigurnosti pacijenata i kvalitete usluge, sva komunikacija – kako dolaznih i odlaznih telefonskih poziva, tako i komunikacija putem TETRA sustava – snima se i trajno pohranjuje. Na taj se način osigurava transparentnost postupanja, mogućnost naknadne analize, edukacije i, po potrebi, pravne zaštite svih sudionika u sustavu.

Uloga MPDJ-a u sustavu hitne medicinske službe

MPDJ ne samo da koordinira timove na terenu, već i pruža stručne telefonske upute pozivateljima – primjerice, kod zastoja disanja, srčanog aresta, gušenja stranim tijelom, krvarenja ili drugih hitnih stanja, do dolaska tima HMS-a. Time MPDJ aktivno doprinosi povećanju šansi za preživljavanje i smanjenju posljedica kod hitnih stanja.

Osim svakodnevnih operativnih aktivnosti, MPDJ ima i važnu ulogu u postupcima u izvanrednim situacijama, katastrofama i velikim nesrećama, kada koordinacija više timova i resursa postaje presudna za spašavanje ljudskih života.

Koje tehnologije koristi MPDJ?

Tehnološka povezanost Medicinske prijavno-dojavne jedinice (MPDJ) omogućuje brz i učinkovit odgovor na hitna stanja. Sve tehnologije zajedno tvore integrirani sustav za spašavanje života.


CTI (Computer Telephony Integration) – Telefonska centrala

  • Povezuje sve dolazne pozive s računalnim sustavom
  • Omogućuje automatsko otvaranje poziva u e-Hitna sustavu
  • Prikazuje broj, trajanje, redoslijed poziva

e-Hitna

  • Glavni softver za obradu poziva
  • Unos simptoma, odabir HIPHP kriterija, bilježenje uputa
  • Aktivacija tima, praćenje i dokumentacija u stvarnom vremenu

GIS (Geografski informacijski sustav)

  • Geolokacija pozivatelja putem broja i mobilne mreže
  • Pregled karte i najbližih timova
  • Optimizacija rute i procjena vremena dolaska

TETRA (Terrestrial Trunked Radio)

  • Digitalni radio sustav za komunikaciju s timovima
  • Osigurava stabilnu, sigurnu i prioritetnu komunikaciju
  • Koristi se i kod prekida mobilne mreže (npr. masovna okupljanja)

CEZIH (Centralni zdravstveni informacijski sustav)

  • Povezanost s podacima HZZO-a
  • Prikaz dijela medicinske dokumentacije za hitne slučajeve
  • Omogućuje bolju informiranost i donošenje odluka

Snimanje i arhiviranje komunikacije

  • Svi dolazni i odlazni pozivi i radio-komunikacija se automatski snimaju
  • Služe za edukaciju, analizu i pravnu zaštitu
  • Čuvaju se sukladno važećim propisima

Sigurnosne mjere i zaštita podataka

  • Pristup sustavima imaju samo ovlašteni djelatnici
  • Prijenos podataka osiguran je enkripcijom

 

vrh stranice